Кога станува збор за продажба на стан, првиот впечаток е исклучително важен. Истражувањата покажуваат дека потенцијалните купувачи формираат мислење за недвижноста во првите 90 секунди од влегувањето во просторот. Токму затоа, правилната подготовка на вашиот стан за продажба може да биде клучен фактор кој ќе влијае не само на брзината на продажбата, туку и на крајната цена која ќе ја постигнете

Иако локацијата, квадратурата и цената се клучни фактори за секој потенцијален купувач, не смееме да ја потцениме моќта на првиот впечаток што вашиот имот го остава врз луѓето. Многу купувачи, особено оние кои првпат инвестираат во недвижност, сакаат да влезат во уреден, осветлен и топол простор каде лесно можат да си ја замислат својата иднина. Појавата на различни дигитални платформи за огласување и зголемената конкуренција на пазарот на недвижности ги прават деталната подготовка и квалитетната презентација уште поважни.

Заради тоа, подготовката на станот за продажба не значи само објавување на оглас и чекање понуди, туку претставува темелна проверка на визуелните, техничките и психолошките аспекти на просторот. Сопствениците што сакаат да го постигнат максимумот од продажбата мора да сфатат дека купувачите денес се многу информирани и критички настроени. Тие го споредуваат вашиот имот со десетици други, како преку директно посетување, така и преку онлајн-платформи, каде фотографиите, видеата и општите карактеристики играат суштинска улога во нивниот избор.

Во продолжение следуваат пет практични совети за подготовка на станот за продажба со цел да се подобри неговото претставување пред потенцијалните купувачи. Овие совети се универзални и применливи без разлика дали станот е гарсоњера или пак пространа семејна единица. Тие можат да помогнат во брзото наоѓање на соодветен купувач и постигнување на најдобра цена.

 

  1. Детално расчистување и освежување на станот

Расчистување на нередот
Првиот чекор што повеќето продавачи го запоставуваат е првичното расчистување на просторот од непотребни предмети. Дури и најубавиот и најдобро лоциран стан ќе изгледа помал, потесен или неуреден доколку има премногу лични работи расфрлани насекаде. Ова не подразбира само криење на предметите во плакари, туку и отстранување на сите вишок нешта кои го ограничуваат просторот и креираат чувство на затвореност. Колку просторен и светол ќе изгледа станот зависи не само од реалната квадратура, туку и од количината предмети што ги има во него.

Длабинско чистење
Откако ќе ги симнете предметите од полиците, ќе ги средете орманите и ќе ги исфрлите оние нешта кои не се неопходни за презентацијата, следниот логичен потег е длабинското чистење. Подготовката за продажба подразбира не само чистење на оние површини кои се видливи, туку и проверка на тешко достапните агли, тавани, подови под мебел и слично. Бањата и кујната се критични области зашто се најмногу изложени на дамки, бигор и непријатни миризби. Отстранувањето на бигорот, чистењето на плочките и дезинфекцијата на санитарните елементи не само што ќе создаде чувство на хигиена, туку и ќе покаже дека вие се грижите за квалитетот на вашиот имот.

Освежување на ѕидовите и подовите
Доколку ѕидовите се со флеки, изгребани или во силни, несоодветни нијанси, препорачливо е нивно пребојадисување во неутрални и светли тонови. Белата, беж или светло-сивата боја оставаат впечаток на светлина, чистота и лесно прилагодување кон различни вкусови. Исто така, многу продавачи запоставуваат мали завршни поправки, како менување на стари керамички плочки, средување на паркетот или полирање на излитениот ламинат. Сите овие минимални интервенции можат значително да ја зголемат естетската вредност на станот и да испратат позитивна порака дека имотот е грижливо одржуван.

 

  1. Поправки и отстранување на функционални дефекти

Инспекција на ситните проблеми
Многу сопственици долго време „живеат“ со ситни дефекти во станот, како на пример скршени прекинувачи, расипани рачки на прозорците или протекување од чешмите. Иако тие може да не го намалуваат значително квалитетот на живеењето, за потенцијалните купувачи таквите проблеми можат да бидат аларм. Секое мало занемарување отвора сомнеж дека можеби постојат и поголеми прикриени проблеми во имотот. Токму затоа, добра практика е пред објавување на станот на пазарот да се направи детална инспекција за сите функционални аспекти: електрика, водовод, вентилација, брави, прозорци, врати и сл.

Енергетска ефикасност и заштеда
Во последните години, се зголемува свеста кај купувачите за трошоците поврзани со греење, ладење и одржување на домовите. Затоа, доколку станот има стари прозорци кои не дихтуваат добро, систем за греење што консумира премногу енергија или застарена електрична инсталација, вреди да се размисли за соодветна замена или подобрување. Дури и замена на старите светилки со LED-верзии, поставување нова внатрешна или надворешна изолација или додавање термостат може да го подигне нивото на интерес кај оние што бараат економичност и еколошка одговорност.

Краткорочни и долгорочни бенефити
Инвестирањето во функционалните аспекти на станот може на прв поглед да изгледа како дополнителен трошок што не секогаш директно се враќа преку цената. Сепак, оваа грижа се претвора во конкурентска предност при преговорите, бидејќи купувачите обично се подготвени да платат повеќе или побрзо да потпишат договор доколку гледаат дека нема да мора да прават обемни реновирања и поправки веднаш по купувањето.

 

  1. Ентериерно стилизирање за оптимално претставување

Минимализам и отвореност
Колку и да е пространиот стан, доколку е оптоварен со голем мебел или со премногу декоративни елементи, ќе изгледа помал и потесен. Една од најдобрите стратегии за привлекување купувачи е да се постигне рамнотежа меѓу празниот и комплетно наместениот простор. Со тоа ќе го истакнете најдоброто од станот и ќе им дадете можност на идните сопственици полесно да го визуелизираат уредувањето според сопствен вкус.

Боја, текстура и дополнителни украси
Иако е препорачливо ѕидовите да бидат во неутрални нијанси, тоа не значи дека целиот стан треба да биде стерилен или празен. Добро избрани детали – како неколку зелени растенија, перници во пастелни бои или уникатни, но ненападни слики – можат да додадат свежина и да создадат пријатен амбиент. Важно е сè да биде внимателно одбрано и да се одржи кохезија низ целокупниот ентериер.

Отстранување на личните предмети
Иако станот е ваш дом и сигурно сте емотивно врзани за него, при неговата продажба е подобро да ги отстраните или минимизирате личните фотографии, сувенири и колекции кои го прикажуваат вашиот живот. На тој начин, купувачите полесно ќе си ја замислат сопствената приказна во просторот. Колку подискретно ги задржите вашите лични работи, толку повеќе ќе им оставите слобода на посетителите да мислат на тоа како би изгледал нивниот живот тука.

Организација на мебелот
Не секогаш е потребно да купите нов мебел за да го подобрите изгледот на собите. Една едноставна реорганизација – прераспоредување на софата, масата или фотелјата – може да создаде оптички впечаток на просторен дом. Целта е да има доволно место за движење и да се нагласи природната светлина која влегува во просторот. Исто така, интересен трик е користењето огледала за да се отсликува светлото и визуелно да се зголеми собата.

 

  1. Мирис и атмосфера: создавање позитивно емоционално доживување

Значењето на свежиот воздух
Колку и да е убаво уреден станот, купувачите можат да останат разочарани ако уште со првиот чекор внатре почувствуваат непријатна миризба од цигари, миленици или влага. Затоа, проветрувањето е еден од наједноставните, но и најважните чекори. Идеално е да се отвораат прозорците барем 30 минути пред закажаниот преглед, особено во просториите каде што се акумулираат миризби како кујната или купатилото. Иста така може да набавите и прочистувач на воздух кој создава јони кои ги неутрализираат непријатните миризби и создаваат пријатен амбиент.

Употреба на освежувачи или природни ароми
Благите и природни ароми можат да создадат чувство на топлина и домаќинска атмосфера. Неколку свежо исечени цветови, ароматични свеќи со мирис на цитрус, лаванда или ванила, па дури и колаче испечено пред доаѓањето на купувачите, можат да кренат силен позитивен впечаток. Сепак, мора да се внимава со прекумерното користење освежувачи што имаат силни, синтетички мириси, бидејќи кај некои луѓе тие можат да предизвикаат главоболки или алергиски реакции.

Создавање пријатна атмосфера
Покрај мирисот, музиката може да биде дополнителен елемент за релаксирање на посетителите. Нежна инструментална мелодија, пуштена на ниско ниво, може да го намали чувството на непријатна тишина и да создаде интимен амбиент. Сепак, мора да се внимава да не стане прегласна или да не биде премногу вознемирувачка. Целта е да се создаде опуштена и домаќинска атмосфера, каде што купувачите ќе можат непречено да се движат и да го разгледаат просторот.

 

  1. Професионален маркетинг: фотографии, описи и онлајн присуство

Моќта на убавите фотографии
Во ерата на интернетот, повеќето луѓе прво пребаруваат станови онлајн, споредувајќи ги нивните карактеристики и разгледувајќи ги фотографиите. Затоа, ако станот не е прикажан со квалитетни и јасни фотографии, голем дел од потенцијалните купувачи можеби ќе решат да не кликнат или да не побараат подетални информации. Висококвалитетните фотографии, направени со добра опрема и правилно осветлување, можат да ја прикажат вистинската убавина на просторот и да го издвојат вашиот оглас од десетици други.

Прецизен опис на предностите на станот
Освен фотографиите, текстуалниот опис треба да биде концизен, но истовремено и информативен. Наместо користење клише-фрази, фокусирајте се на реалните придобивки на станот: колку е светол, колку има природна вентилација, каде се наоѓа во однос на училишта, маркети, паркови или јавен превоз, колку е функционален распоредот на собите и слично. Луѓето сакаат да дознаат што е конкретно уникатно во вашиот стан и како тоа би одговарало на нивните потреби.

Виртуелни тури и видеа
Сè повеќе продавачи и агенции за недвижности инвестираат во креирање видеа или виртуелни тури кои му овозможуваат на купувачот да „прошета“ низ станот од далечина. Ова е особено корисно за луѓе од други градови или држави кои не можат лесно да закажат физичка посета. Дополнително, ваквото визуелно претставување создава чувство на доверба, покажува дека не се кријат недостатоците и ја зголемува шансата за закажување преглед во живо.

Социјални мрежи и дигитална промоција
Денешните дигитални канали, како Facebook, Instagram и специјализирани платформи за недвижности, овозможуваат брза промоција на вашиот стан и таргетирање на специфична публика. На пример Накратко исечено видео или галерија со нагласени карактеристики може да се сподели со широка онлајн-заедница, што е особено корисно ако брзате со продажбата или сакате да допрете до поголем број потенцијални купувачи. Сепак, внимавајте да осмислите соодветен опис и да прикачите фотографии со висок квалитет. Понекогаш, подеталните податоци и прецизните детали во објавата може да бидат пресудни за некој купувач да ве контактира.

 

Заклучок

Целосната подготовка на станот за продажба е процес што бара време, посветеност и одреден финансиски ангажман, но резултатите најчесто се повеќекратно исплатливи. Кога просторите се детално исчистени, поправени, освежени и соодветно стилизирани, веројатноста да се појават сериозни купувачи значително расте. Првиот впечаток, како визуелен така и емоционален, игра голема улога: купувачите бараат место каде што ќе можат да ги проектираат своите идни планови, семејни активности и секојдневни навики.

Преку квалитетен маркетинг и правилно осмислено уредување, вие му помагате на потенцијалниот купувач да ја доживее непосредно атмосферата на домот. Многумина сакаат да го видат просторот во најдобро светло, да ги забележат техничките детали и да се уверат дека не ги чека обемно реновирање веднаш по купувањето. Затоа, разумните инвестиции во мали поправки, замена на застарени системи и ентериерно стилизирање можат да создадат искуство кое ќе води кон брза продажба.

Со оглед на растот на конкуренцијата, дополнителното внимание кон мирисот и атмосферата во домот е исто така од клучно значење. Купувачите ќе помнат како се чувствувале во просторот, а ако тој е пријатен, светол и функционален, нивната подготвеност да преговараат за цената и условите е далеку поголема. Не треба да се занемари ниту дигиталниот аспект на процесот, каде што професионално изработени фотографии или виртуелни тури ќе го привлечат потребното внимание и ќе го издвојат вашиот оглас на преполнетиот пазар.

На крајот, важно е да се нагласи дека сопствениците најдобро го познаваат својот имот, неговите најголеми предности и евентуални слабости. Бидете објективни, заземете ја улогата на потенцијален купувач кој за првпат влегува во просторот и прашајте се: „Дали овој стан ме привлекува на прв поглед? Дали има некој елемент што би ме одбил?“ Врз основа на овие размислувања, преземете акција за да ги отстраните евентуалните негативности и да ги истакнете позитивните страни. Тука доаѓа до израз вашата креативност и труд, кои, ако се правилно насочени, можат да го трансформираат процесот на продажба во успех.

Со соодветна подготовка, внимателно уредување и професионален маркетинг, секој стан има потенцијал да го достигне својот максимум на пазарот и да ви овозможи најповолни услови при продажбата. Вложеното време и средства во овие пет совети не се само дополнителни трошоци, туку клучна инвестиција во успехот. Тоа е разликата меѓу недвижност што не може да најде свој сопственик и дом што многумина го посакуваат. Крајната цел е да им овозможите на купувачите јасна визија за животот во вашиот простор, а себеси – брза и задоволителна зделка.

 

Подготовка на стан за продажба: 5 практични совети за подобро претставување

Reset password

Enter your email address and we will send you a link to change your password.

Get started with your account

to save your favourite homes and more

Sign up with email

Get started with your account

to save your favourite homes and more

By clicking the «SIGN UP» button you agree to the Terms of Use and Privacy Policy
Powered by Estatik